Upplands Väsby startsida
 
 
 
 
 
 
 

Från och med i dag har kommunen ny telefonväxel, vilket tillfälligt kan medföra längre väntetider

Upplands Väsby kommuns kontaktcenter Väsby Direkt är den gemensamma ingången till kommunen för medborgare och företag. Kommunen byter i dag växel vilket tillfälligt kan medföra längre väntetider än vanligt.

Knappval när du ringer Väsby Direkt

När du ringer till Väsby Direkt på 08-590 970 00 har du möjlighet att med en knapptryckning ange ditt ärende. Då kopplas du direkt till rätt kommunvägledare och får snabbare svar på din fråga.

Du väljer om ditt ärende handlar om:
1. Äldrefrågor eller funktionsnedsättning.
2. Försörjningsstöd eller socialtjänst.
3. Barnomsorg, skola eller skolresor
4. Avfall, vatten och avlopp
5. Felanmälan, gata och fasighet
6. Bygg-, eller miljöfrågor.
7. Konsumentvägledning
8. Kultur och fritid
9. Övriga frågor till Telefonist

Vill du inte göra ett val kopplas du automatiskt fram till oss, så hjälper vi dig att komma rätt. Om du vill mejla så gör du det till vasbydirekt@upplandsvasby.se

Sidansvarig: Per-Ola Lindahl
Senast uppdaterad 19 september 2017

Upplands Väsby kommun • 194 80 Upplands Väsby • Besök: Dragonvägen 86 • Telefon: 08-590 970 00  •  E-post: vasbydirekt@upplandsvasby.se Facebook: facebook.com/upplandsvasbylänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster