• Startsida
  • / Hög kvalitet i bemötande och tillgänglighet i SKL:s undersökning

Hög kvalitet i bemötande och tillgänglighet i SKL:s undersökning

Upplands Väsby är en av 250 kommuner som deltar i den årliga undersökningen från SKL där kvaliteten mellan kommunernas tjänster jämförs. I undersökningen för 2016 får vi goda resultat inom bland annat bemötande, tillgänglighet via telefon och snabb återkoppling genom e-post.

Undersökningen visar dessutom att kommunen har hög personalkontinuitet inom hemtjänsten och att företagarna är nöjda med kommunens service. Bland kommunens förbättringsområden finns invånarnas upplevelse av trygghet där Upplands Väsby ligger lägre än snittet. Kommunen har också för första gången på länge fått väntetid till plats på förskolan.

– Tillgänglighet och bemötande är viktiga frågor för oss så det är extra roligt att vi får höga betyg inom just dessa områden. Vi fortsätter att arbeta för att ytterligare öka kvaliteten i alla våra verksamheter. Undersökningen visar att vi är på rätt väg med skolresultat som pekar uppåt, men att vi samtidigt har utmaningar inom trygghet, säger Hillevi Engström, kommundirektör.

Senast uppdaterad: 30 oktober 2017