Bemanningsplanerare till enheten för resursplanering och bemanning

Jobbannons bild

Vi söker en driven och engagerad bemanningsplanerare som vill arbeta lösningsfokuserat med schemaplanering och personaladministration inom Väsby Stöd och Omsorgs verksamheter.
Vill du vara med i utvecklingen av vår nya enhet resursplanering och bemanning i rollen som
bemanningsplanerare? Läs mer om oss och tjänsten nedan!

Vi erbjuder dig

Hos oss får du stor möjlighet att påverka och vara med i utvecklingsarbetet av vår enhet resursplanering och bemanning. Här finns därmed stort utrymme för dig att växa i yrkesrollen tillsammans med erfarna kollegor samt vara med och utveckla enhetens arbetssätt och utformning.

Det finns bra pendlingsmöjligheter då enheten är belägen ett par minuters promenad från buss och pendeltåg, på Anton Tamms väg 1.

Om oss

Den nya enheten är en stödfunktion till Väsby Stöd och Omsorg i Upplands Väsby kommun som bistår organisationen med strategiskt och operativt stöd inom schemaläggning och bemanning. Den etablerades i januari 2023. I nuläget arbetar enheten med bemanning till verksamheter inom boende med särskild service för vuxna enligt LSS och SOL. Men kommer att växa till att även omfatta verksamheter inom särskilt boende för äldre och dagverksamhet.

Enheten består i nuläget av en enhetschef samt två bemanningsplanerare, men kommer att utökas med två medarbetare under 2024.

Om tjänsten

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för att beställningar av vikarier från Väsby Stöd och Omsorgs verksamheter blir tillsatta. I rollen ingår även att ha en nära kontakt med chefer, beställare och vikarier samt vara en spindel i nätet mellan dessa funktioner. Därutöver kommer du även ge chefer, beställare och vikarier support i systemet och i enhetens schemaläggnings- och bemanningsprocess. Du kommer också att jobba i nära samverkan med löneenhet och HR-enhet.

På sikt kan du komma att arbeta med alla delar av rekryteringsprocessen gällande timvikarier och semestervikarier till verksamheterna. Det innebär bland annat urvalsarbete, intervjuer, referenstagning samt administration relaterat till rekryteringar.

Arbetstiden är i dagsläget förlagd måndag till fredag mellan 07:00-17:00, men kan under året komma att omfatta även röda dagar samt helg.

Är du den vi söker?

Vi söker dig som har:

  • Erfarenhet av schemaläggning, bemanningsplanering och rekrytering. Gärna inom verksamhetsområdet.

  • Erfarenhet av digitala bemanningssystem, gärna Heroma, Medvind eller TimeCare.

  • Utbildning i arbetsrätt, samt kunskaper i avtal och andra styrdokument inom bemanningsområdet.

  • Goda kunskaper i svenska språket såväl i tal som skrift.

Det är meriterande om du har:

  • Högskoleutbildning med inriktning mot personal- och arbetslivsfrågor, eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

  • Erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg.

Som person har du lätt för att arbeta med andra och ser möjligheter i förändring då det i rollen som bemanningsplanerare finns möjlighet att tillsammans med dina kollegor driva utvecklingsarbetet på enheten. Då rollen bygger på samarbete ser vi att du är kommunikativ med mycket god förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer. Du behöver även ha förmåga att arbeta ansvarsfullt och effektivt samt kunna hantera många bollar i luften.

För att möta framtidens utmaningar kring kompetensförsörjning inom verksamhetsområdet ser vi att du är en person som kan hitta flexibla lösningar på problem som uppstår. Då det periodvis är högt tryck på enheten är det viktigt att du kan prioritera bland dina arbetsuppgifter och arbeta självständigt.

Enheten är en stödfunktion och det är därför viktigt att du som söker är lyhörd för andra, har en känsla för service och är kontaktskapande då du kommer ha daglig kontakt med chefer, beställare och våra timanställda.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi på social- och omsorgskontoret arbetar med allt från adoptionsfrågor till vård i livets slutskede. Vår verksamhet och organisationskultur präglas av vår värdegrund gällande delaktighet, kompetens, tillit och respekt. Det är grunden i vårt arbete och ett förhållningsätt mot varandra och de vi är till för.

Ansökan

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig.

Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på www.upplandsvasby.se/arbetsgivare

Varmt välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten som Personaladministratör Upplands Väsby kommun

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Anställningens omfattning

Heltid

Sysselsättningsgrad

100%

Tillträde

Enligt överenskommelse

Löneform

Månadslön

Antal lediga befattningar

2

Referensnummer

711914

Sista ansökningsdag

2024-04-20

Kontakt

Joel Sörell,0859097768

Senast uppdaterad: 6 april 2021