Kvalitetsgarantin är ett löfte om vad du som medborgare kan förvänta dig av kommunens arbete med klottersanering.
Klotter på kommunens egendom tas bort vardagar inom 24 timmar, räknat från det att kommunen anmält klottret till den entreprenör som sanerar.
Vi ansvarar för att vårda och sköta kommunens fasta egendom. Vi sköter drift och underhåll av kommunens gator och vägar, gatubelysning, parker, skog och mark.
Vi ansvarar även för trafiksäkerhet, vatten, avlopp och avfallshantering. Vi arbetar för att du ska uppleva Upplands Väsby som en trygg, snygg och trivsam kommun att bo och vistas i. Att ta bort klotter är en viktig del av det arbetet.
Upplands Väsby kommun använder en extern entreprenör för att tvätta bort klotter.
Upplands Väsby kommuns entreprenör tar bort klotter på kommunens fasta egendom, exempelvis på skolor, förskolor, tunnlar, broar, belysningsstolpar, papperskorgar och trafikskyltar. Vi ansvarar för att ta emot anmälan om klotter. Vi har ett väl utarbetat system för att följa upp att klottret polisanmäls och tas bort.
Garantin gäller under förutsättning att anmälan om klotter har kommit in till vår kundtjänst och att vädret tillåter sanering. Klottersanering utförs inte vid exempelvis köldgrader eller snöfall.
Att du omgående anmäler klotter som du upptäcker till oss.
Vi följer omgående upp alla avvikelser och ger en direkt återkoppling.
Verksamhets ansvarig nås på telefon 08-590 970 00.